Pembantu Nga calon DAP di KKB, kata laporan


Pang Sock Tao akan diumumkan sebagai calon malam ini untuk pilihan raya kecil Kuala Kubu Baharu, lapor Malaysiakini.– Gambar Facebook, 24 April, 2024.

SEORANG pembantu menteri DAP akan dinamakan sebagai calon parti itu untuk pilihan raya kecil Kuala Kubu Baharu, lapor Malaysiakini.

Portal berita itu berkata Pang Sock Tao akan diumumkan sebagai calon malam ini.

Pang ialah pembantu kepada Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Nga Kor Ming, lapor portal berita itu, yang memetik sumber.

Beliau yang berusia 31 tahun dari Ampang, Selangor itu sebelum ini bekerja sebagai penyampai berita untuk Ubah TV, saluran video milik DAP.

Pakatan Harapan menyenarai pendek 10 nama untuk pilihan raya kecil itu, termasuk wakil masyarakat Melayu, Cina dan India.

PRK Kuala Kubu Baharu diadakan berikutan kematian Lee Kee Hiong, 58, pada 21 Mac lalu akibat kanser.

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan 11 Mei sebagai hari pengundian dan Sabtu ini sebagai hari penamaan calon. – 24 April, 2024.

Sementara itu, News Straits Times melaporkan Perikatan Nasional akan menamakan Khairul Azhari Saut dari Bersatu untuk pilihan raya kecil itu.

“Khairul adalah ketua bahagian Bersatu Hulu Selangor, dia anak tempatan dan profesional. Dia pemegang dua ijazah,” kata sumber PN kepada New Straits Times.

“Kuala Kubu Baharu kini merupakan kerusi majoriti Melayu, kira-kira 51 peratus pengundi adalah Melayu. Kami percaya kami boleh mendapatkan 70% undi Melayu melalui Khairul.”

Terdahulu Gerakan dikatakan sedang mengintai kerusi yang ditandinginya pada pilihan raya negeri tahun lepas. – 24 April, 2024.



Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen