Pengudaraan semasa sesi sekolah dibincang, kata menteri


Pengudaraan baik sepanjang sesi persekolahan secara bersemuka penting bagi mengurangkan risiko jangkitan Covid-19. – Gambar fail The Malaysian Insight, 16 Oktober, 2021.

MEMASTIKAN pengudaraan yang baik sepanjang sesi persekolahan secara bersemuka antara aspek dibincangkan menerusi satu sesi libat urus (SLU) pengoperasian sekolah di Melaka yang diadakan hari ini.

Menteri Pendidikan Radzi Jidin menerusi Facebook rasmi beliau berkata, SLU yang diadakan dalam empat sesi itu membabitkan guru sekolah rendah, menengah serta wakil Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah rendah dan menengah di seluruh Melaka.

“SLU ini menjurus kepada penjelasan dan perkongsian pandangan mengenai operasi sekolah terutama dalam aspek keselamatan dan kesihatan semasa di kelas, waktu ketibaan dan juga penyuraian selepas tamat waktu persekolahan.

“Antara aspek yang ditekankan adalah untuk memastikan pengudaraan yang baik sepanjang sesi persekolahan secara bersemuka. Ini amat penting bagi mengurangkan risiko jangkitan Covid-19, khususnya varian Delta,” katanya.

Pada SLU itu, Radzi berkata, beliau turut berkongsikan cadangan pendekatan yang akan dilaksanakan melalui konsep #sekolahKuSejahtera untuk memupuk dan membudayakan amalan dan nilai murni dalam usaha mewujudkan persekitaran sekolah yang selamat, kondusif serta membangunkan potensi murid dari peringkat awal.

Dalam pada itu, beliau mengucapkan terima kasih kepada guru dan ibu bapa yang terbabit dalam SLU berkenaan yang berlangsung dari pagi hingga petang tadi.

“Saya amat hargai segala input, cadangan serta saranan yang dikongsikan. Kami akan susuli sebaiknya,” katanya. – Bernama, 16 Oktober, 2021.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen