PRK Pelangai: Bekas ahli Umno tanding tak gugat BN, kata Amizar


Amizar diumum sebagai calon BN bagi PRK DUN Pelangai. – Gambar Facebook, 24 September, 2023.

CALON Barisan Nasional (BN) Amizar Abu Adam yakin penyertaan bekas ahli Umno Haslihelmy DM Zulhasli yang bertanding sebagai calon Bebas pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelangai tidak akan menggugat peluang beliau untuk memenangi kerusi itu.

Amizar berkata setakat ini, beliau melihat ‘angin’ pengundi di kawasan itu lebih memihak kepada BN berbanding calon lain.

“Insya-Allah saya tidak tergugat, kita negara demokrasi. Kita tidak menghalang sesiapa untuk bertanding, silakan bertanding di sini, kita buka peluang pada sesiapapun,” katanya kepada pemberita selepas menyantuni pengundi di pasar malam Felda Chemomoi di Bentong dengan diiringi Setiausaha Eksekutif Majlis Ulama Umno Mohd Khairuddin Aman Razali.

PRK Pelangai pada 7 Oktober ini menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara Amizar, Haslihelmy dan Kasim Samat yang mewakili Perikatan Nasional.

Semalam, Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata keahlian Haslihelmy dalam parti itu gugur secara automatik selepas bertanding di PRK Pelangai.

Sementara itu, ditanya mengenai perancangan kempen bagi mendekati pengundi, Amizar yang juga Ahli Jawatankuasa Umno Bentong berkata di peringkat awal beliau memilih untuk bertemu dan memberi penerangan kepada jentera parti.

“Pecutan awal ini, kita jumpa jentera kita dulu, ahli-ahli kita, pastikan ada perancangan. Mereka faham, ada perancangan baru boleh berfikir mengenai kemenangan,” katanya. – Bernama, 24 September, 2023.



Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen