Jana Wibawa: Wan Saiful didakwa esok, lapor portal


Wan Saiful dikatakan ke SPRM Putrajaya jam 8 malam tadi. – Gambar fail The Malaysian Insight, 20 Februari, 2023.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dijangka akan mendakwa Ketua Penerangan Bersatu Wan Saiful Wan Jan esok, lapor Malaysiakini.

Sumber SPRM mengesahkan Ahli Parlimen Tasek Gelugor itu ditahan dan akan didakwa di mahkamah esok berhubung inisiatif Jana Wibawa.

Menurut laporan itu juga beberapa sumber Bersatu mengesahkan Wan Saiful pergi ke ibu pejabat SPRM di Putrajaya hari ini untuk membantu siasatan sekitar jam 8 malam dan tidak dapat dihubungi sejak itu.

Sementara itu, jemputan akhbar daripada SPRM menyatakan dua individu akan didakwa di mahkamah Kuala Lumpur esok berhubung kes Jana Wibawa.

SPRM membeku akaun bank Bersatu dan menyoal bekas perdana menteri Muhyiddin Yassin pada 16 Februari lalu beberapa jam berhubung Jana Wibawa.

Kemudian Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Tengku Zafrul Abdul Aziz yang sebelum ini menteri kewangan juga dilaporkan akan dipanggil SPRM.

Rabu lepas Putrajaya mengumumkan penangguhan projek pembangunan luar bandar bernilai RM5.7 bilion di bawah skim Jana Wibawa sementara menunggu semakan semula sama ada kontrak diberikan mematuhi prosedur sedia ada. – 20 Februari, 2023.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen