Resort anjur 'parti liar' didenda RM25,000


Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan, Alam Sekitar dan Perubahan Iklim Razali Idris berkata sebuah parti yang dianjurkan pada 20 Mei melanggar Subseksyen 6(1) Enakmen Hiburan dan Tempat-Tempat Hiburan Terengganu 2002. – Gambar fail The Malaysian Insight, 23 Mei, 2024.

SEBUAH pulau peranginan di Terengganu didenda RM25,000 hari ini kerana mengadakan ‘parti liar’ pada 20 Mei lalu.

Summer Bay Resort di Pulau Lang Tengah di Besut juga dihalang daripada menganjurkan acara serupa pada masa hadapan.

“Sebuah parti yang dianjurkan pada 20 Mei melanggar Subseksyen 6(1) Enakmen Hiburan dan Tempat-Tempat Hiburan Terengganu 2002,” kata Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan, Alam Sekitar dan Perubahan Iklim Razali Idris kepada TRDI News.

Razali berkata pihaknya mendapati resort itu telah melanggar peraturan dan gagal berkelakuan mesra Muslim.

Beliau berkata resort itu dibenarkan menyimpan lesen perniagaannya.

“Pihak PBT akan mengenakan kompaun kepada resort tersebut dalam masa terdekat, di samping siasatan lanjut mengenai sebarang kesalahan lain di pulau tersebut,” katanya.

Razali berkata resort itu telah menjadi tuan rumah pesta sebegitu selama sedekad tetapi pihak berkuasa tidak mengetahui peristiwa itu.

Siaran media sosial mengatakan “Parti Aloha”, yang diadakan untuk menandakan Hari Valentine Cina pada 20 Mei, telah menampilkan wanita berbikini, DJ wanita dan kumpulan tarian. – 23 Mei, 2024.



Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen