Ahli Parlimen Labuan umum sokong Anwar


Ahli Parlimen Labuan Suhaili Abdul Rahman dari parti Bersatu mengumumkan menyokong Perdana Menteri Anwar Ibrahim dan juga Ketua Menteri Sabah Hajiji Noor.– Gambar Facebook, 30 Oktober, 2023.

SEORANG lagi ahli Parlimen Perikatan Nasional bertindak menyokong Perdana Menteri Anwar Ibrahim dan menguatkan majoriti dua pertiga kerajaan perpaduan di Dewan Rakyat.

Ahli Parlimen Labuan Suhaili Abdul Rahman dari parti Bersatu mengumumkan menyokong Anwar dan juga Ketua Menteri Sabah Hajiji Noor.

Pada masa sama, beliau menyatakan ikrar untuk terus kekal bersama partinya walaupun sedar berdepan tindakan disiplin dari Bersatu.

“... Saya akan terus taat, setia dan kekal sebagai ahli (Bersatu),” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau sedia menerima risiko tersebut demi memastikan kebajikan rakyat dan pengundi Labuan terbela, kata Suhaili dalam satu kenyataan.

“Saya dengan ini menyokong dasar dan inisiatif kerajaan dalam hal yang mengutamakan usaha memantapkan pembangunan, ekonomi dan kebajikan rakyat negara ini sehingga PRU16 akan datang,” katanya.

Suhaili mengikut jejak Ahli Parlimen Kuala Kangsar Iskandar Dzulkarnain Abdul Khalid yang mengumumkan langkah sama pada 12 Oktober lalu.

Sokongan Iskandar membolehkan kerajaan memperolehi semula majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat.

Gabungan parti kerajaan kehilangan majoriti dua pertiga apabila satu-satunya ahli Parlimen Muda Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mengumumkan tidak lagi menyokong kerajaan perpaduan.– 30 Oktober, 2023.

MENYUSUL.



Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen