Titikberatkan kualiti perkhidmatan, kemudahan dan kebersihan hospital kerajaan, titah Sultan Ibrahim 


Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar berkenan menerima menghadap Menteri Kesihatan Dr Zaliha Mustafa di Istana Bukit Serene, di Johor Bahru hari ini. – Gambar Facebook, 19 Februari, 2023.

SULTAN Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar hari ini bertitah supaya kerajaan persekutuan menitikberatkan kualiti perkhidmatan perubatan, kemudahan dan kebersihan hospital kerajaan di negeri itu.

Baginda bertitah demikian ketika berkenan menerima menghadap Menteri Kesihatan Dr Zaliha Mustafa di Istana Bukit Serene, di Johor Bahru hari ini.

Turut dibincangkan dalam pertemuan itu ialah penambahbaikan perkhidmatan perubatan di Johor dengan cadangan pembinaan sebuah hospital baharu berkapasiti 1,500 katil secara Inisiatif Pembiayaan Swasta (PFI). 

Berangkat sama, Permaisuri Johor Raja Zarith Sofiah Almarhum Sultan Idris Shah, menurut satu hantaran di Facebook rasmi Sultan Johor, di Johor Bahru hari ini.  

Pertemuan itu turut dihadiri Ketua Setiausaha Kementerian Kesihatan Harjeet Singh Hardev Singh; Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Perpaduan Johor Ling Tian Soon; Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Johor Khairin-Nisa Ismail; dan Pengarah Kesihatan Johor Dr Aman Rabu. – Bernama, 19 Februari, 2023.



Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen