Orang Islam jangan risau kerjasama Umno-PAS, kata Annuar Musa


Ketua Penerangan Umno Annuar Musa berkata DAP adalah satu-satunya pihak yang risau terhadap kerjasama Umno-PAS kerana ia tidak mahu melihat umat Islam dan Melayu bersatu.– Gambar fail The Malaysian Insight, 15 Oktober, 2017.

ORANG Melayu dan masyarakat Islam di Kelantan tak perlu bimbang sekiranya Umno dan PAS bekerjasama kelak kerana ia akan memberi manfaat kepada semua pihak, kata Ketua Penerangan Umno Annuar Musa, seperti dilaporkan Utusan Online.

Annuar berkata, mereka sepatutnya lebih bimbangkan kewujudan DAP, yang disifatkannya parti yang membawa ideologi anti-Islam.

Dakwa Annuar lagi, DAP adalah satu-satunya pihak yang risau terhadap kerjasama Umno-PAS kerana ia tidak mahu melihat umat Islam dan Melayu bersatu.

“Kita (umat Islam) tidak perlu runsing jika Umno dengan PAS bersatu. Yang berasa runsing sekarang adalah DAP kerana dia memang tidak mahu Islam dan Melayu bersatu.

“Umno dan PAS sama-sama Islam… buat apa kita mahu terus bergaduh dan bertelingkah. Sebagai contoh di Kelantan, negeri ini jadi ketinggalan disebabkan kita tak habis-habis bertelagah,” beliau dipetik sebagai berkata pada program Bicara Minda dan Dialog ‘Perjuangan For All’ di Politeknik Kota Bharu, Ketereh, malam tadi.

Selasa lalu, Annuar berkata pintu Umno masih terbuka kepada PAS walaupun ditolak baru-baru ini.

Turut hadir ialah Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan Mustapa Mohamed dan Ketua Penerangan Umno Kelantan Md Alwi Che Ahmad.

Mustapa berkata, program dialog itu mampu memperkasakan sesi penerangan di pihak kerajaan Barisan Nasional (BN) kerana ia dapat disampaikan secara langsung menerusi media sosial seperti Facebook. – 15 Oktober, 2017.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen