[VIDEO] Pertimbangkan guna logo BN di Kelantan, Terengganu, kata pemimpin Pakatan


Seth Akmal

KEPIMPINAN tertinggi Pakatan Harapan (PH) perlu mempertimbangkan untuk calon mewakili kerajaan perpaduan menggunakan logo Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya negeri (PRN) di negeri dengan pengundi majoriti Melayu, kata akar umbi gabungan.

Naib Pengerusi DAP Kedah Zulhazmi Shariff berkata, negeri di Pantai Timur seperti Kelantan dan Terengganu merupakan kawasan tradisi pertempuran parti Melayu seperti Umno dan PAS, dengan pengundi lebih mengenali logo gabungan masing-masing.

“Pantai Timur memang kita boleh kata kawasan majoriti 80% hingga 85% Melayu, maksudnya memang munasabah kalau nak pakai logo BN, sebab di situ memang sejarah sebelum PRU, antara BN dan PAS, PH boleh menang, masuk satu dan dua (kawasan) tapi tak boleh menang lama.

“Kalau Pantai Timur bagi saya tiada masalah kalau pakai logo BN sebab dekat situ memang kita tahu Pantai Timur, di Terengganu dan Kelantan kalau tak PAS, Umno… dan benda ni bukan baru,” katanya kepada The Malaysian Insight ketika ditemui baru-baru ini di Kuala Lumpur. – 17 Mei 2023.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen