[VIDEO] Annuar sahkan surat Zahid, Najib sokong Anwar jadi PM


Mastura Malak Sumardi Susilo

BEKAS Setiausaha Agung BN Annuar Musa mengesahkan surat Umno kepada Yang di-Pertuan Agong untuk menyokong Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri adalah tulen

Katanya, surat ditandatangani Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dan bekas perdana menteri Najib Razak itu jelas menunjukkan usaha menjatuhkan kerajaan Perikatan Nasional.

Katanya, surat ditandatangani Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dan bekas perdana menteri Najib Razak itu jelas menunjukkan usaha menjatuhkan kerajaan Perikatan Nasional (PN) pada ketika ini.

Ahli Parlimen Ketereh itu berkata lagi, antara kadungan surat tersebut adalah untuk menjatuhkan kerajaan PN, dan menyatakan kesetiaan kepada Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.

Menurut beliau, pemeriksaan yang dilakukannya ke atas surat bertarikh 11 Oktober itu menunjukkan ia dokumen yang sah.

Beliau juga mengakui terdapat usaha dilakukan kalangan pemimpin dalam parti untuk berunding dengan pemimpin PKR dan DAP bagi meraih sokongan.

Pertemuan tersebut berlangsung pada 17 Oktober namun tidak mendedahkan individu dalam Umno yang terlibat.

Umno pada Oktober lalu menafikan mengeluarkan surat sedemikian menyokong presiden PKR tersebut sebagai perdana menteri dan menyifatkannya sebagai dokumen palsu.

Penafian itu dibuat Setiausaha Kerja Umno Mohd Sumali Reduan yang berkata surat itu tidak pernah dikeluarkan pejabat presiden parti.– 6 Januari, 2021.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen