Umno belum ada kata putus letak calon di Port Dickson, kata Annuar 


Setiausaha Agung Umno Annuar Musa berkata pendirian rasmi Umno hanya akan dikeluarkan oleh ibu pejabat parti atau presiden pada masa yang difikirkan sesuai.– Gambar fail The Malaysian Insight, 14 September, 2018

PENDIRIAN Umno sama ada untuk meletakkan calon atau tidak  pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson akan diputuskan selepas mesyuarat biro politiknya pada 24 September depan, kata setiausaha agungnya, Annuar Musa.

“Pihak Umno belum ada apa-apa keputusan atau pendirian sama ada Umno akan meletakkan calon atau tidak bagi PRK berkenaan, sehingga biro politik Umno bermesyuarat pada 24 September ini.

“Adalah dijangkakan Barisan Nasional (BN) juga akan mengadakan mesyuarat selepas itu,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Beliau berkata pendirian rasmi Umno hanya akan dikeluarkan oleh ibu pejabat parti atau presiden pada masa yang difikirkan sesuai.

Justeru, katanya sebarang kenyataan atau pendapat yang diutarakan oleh mana-mana pemimpin atau anggota parti itu berkaitan PRK berkenaan dianggap sebagai pendapat peribadi masing-masing.

“Mereka berhak dan tidak dihalang berbuat demikian,” katanya.

Pada Rabu lepas, penyandang Parlimen Port Dickson Danyal Balagopal Abdullah mengumumkan mengosongkan kerusi itu bagi memberi laluan kepada Anwar Ibrahim untuk bertanding dalam PRK berkenaan. – Bernama, 14 September, 2018


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen