Langkah PD khianat pengundi, veteran tentera, kata Patriot


Anggota tentera banyak berkempen untuk Danyal Balagopal Abdullah pada PRU14, kata Presiden Persatuan Patriot Kebangsaan (Patriot) Mohamad Arshad Raji. – Gambar fail The Malaysian Insight, 14 September, 2018.

BEKAS ahli Parlimen Port Dickson Danyal Balagopal Abdullah telah mengkhianati veteran tentera dan semua pengundi apabila menyerahkan kerusi yang dipegangnya kepada bakal presiden PKR Anwar Ibrahim, kata Presiden Persatuan Patriot Kebangsaan (Patriot) Mohd Arshad Raji.

Rabu lepas Danyal mengumumkan peletakan jawatannya sebagai ahli Parlimen Port Dickson bagi membuka jalan kepada pilihan raya kecil diadakan untuk Anwar.

Menurut Arshad, keputusan Danyal itu merupakan satu pengkhianatan terhadap anggota tentera yang banyak berkempen untuk beliau pada Pilihan Raya Umum ke-14 lalu.

“Apa yang mengecewakan veteran ialah ramai yang memberi sumbangan kepada dana kempen Danyal apabila beliau diumumkan sebagai calon kerusi Port Dickson.

“Malah, Patriot dan veteran lain telah berkempen untuk beliau dan meraikan kemenangannya,” kata Arshad dalam satu kenyataan.

“Laksamana Muda Danyal Balagopal Abdullah (B) hanya buah catur yang digunakan dalam permainan politik bagi memenuhi kehendak parti. Patriot dan veteran melihat inilah corak permainannya,” katanya.

Dalam satu temubual bersama The Malaysian Insight semalam, Arshad berkata Danyal sepatutnya mengekalkan kerusi Port Dickson bagi mengutarakan isu berkaitan tentera yang sering kali terlepas pandang. – 14 September, 2018.

Berita penuh di sini.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen