Polis pertingkat kawalan keselamatan PM


Perdana Menteri Anwar Ibrahim mendedahkan beliau menerima banyak ugutan dari negara luar susulan ketegasan Malaysia mempertahankan nasib rakyat Palestin. – Gambar Facebook, 25 Oktober, 2023.

POLIS Diraja Malaysia memberi jaminan akan mempertingkatkan lagi kawalan keselamatan Perdana Menteri Anwar Ibrahim susulan pendedahan beliau semalam, berhubung banyak ugutan diterimanya kerana lantang bersuara dalam isu Palestin.

Ketua Polis Negara Razarudin Husain berkata pihaknya tidak akan berkompromi terhadap perkara itu.

“Kawalan keselamatan terhadap perdana menteri menjadi keutamaan kita,” katanya ringkas ketika dihubungi.

Beliau bagaimanapun berkata ugutan terbabit mungkin melibatkan soal ekonomi atau sektor lain seperti eksport negara.

Razarudin berkata demikian ketika diminta mengulas tentang pendedahan Anwar yang beliau menerima banyak ugutan dari negara luar susulan ketegasan Malaysia mempertahankan nasib rakyat Palestin.

Semalam, Anwar ketika menyampaikan amanat pada “Himpunan Malaysia Bersama Palestin” di Axiata Arena, Bukit Jalil di Kuala Lumpur, turut berkata Malaysia akan kekal bebas dan terus mempertahankan kebebasan negara dan memperjuangkan kebebasan rakyat Palestin.

Himpunan dihadiri lebih 16,000 rakyat Malaysia pelbagai latar belakang, bangsa dan agama itu bertindak umpama “pembesar suara” bagi menunjukkan sokongan Malaysia kepada perjuangan rakyat Palestin dan menekan tindakan kejam Israel.  

Razarudin berkata himpunan itu berlangsung dalam keadaan terkawal dengan melibatkan lebih 300 anggota polis. – Bernama, 25 Oktober, 2023.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen