Wakil rakyat Wangsa Puteri enggan tunduk tuntutan Pakatan 


Timbalan Presiden Muda yang juga Adun Puteri Wangsa Amira Aisya Abd Aziz menolak gesaan Pakatan Harapan untuk mengosongkan kerusi itu susulan tindakan partinya menarik sokongan kepada kerajaan perpaduan.– Gambar fail The Malaysian Insight, 14 September, 2023.

WAKIL tunggal Muda di DUN Johor, Adun Puteri Wangsa Amira Aisya Abd Aziz, menolak gesaan Pakatan Harapan (PH) negeri itu untuk mengosongkan kerusi itu dan mengembalikannya kepada Amanah berikutan keluarnya Muda daripada kerajaan perpaduan.

Timbalan Presiden Muda itu berkata kerusi DUN Puteri Wangsa dan kerusi Parlimen Muar yang dimenangi parti pada pilihan raya umum ke-15, adalah milik rakyat dan bukan milik mana-mana parti.

Ia juga bukan milik Muda, tambahnya.

Pengerusi PH Johor, Aminolhuda Hassan, pada Selasa mencadangkan Amira mengosongkan kerusinya atau menyertai Amanah.

Aminolhuda berkata kerusi itu telah diperuntukkan oleh PH kepada Amanah sebelum parti itu menghadiahkannya kepada Muda untuk bertanding pada pilihan raya Johor 2022.

Minggu lalu, Presiden Muda Syed Saddiq Syed Abdul Rahman menarik balik sokongan parti terhadap kerajaan perpaduan berhubung pemecatan bersyarat timbalan perdana menteri Ahmad Zahid Hamidi daripada tuduhan rasuah.

Amira kini telah diletakkan dalam blok pembangkang di dewan.– 14 September, 2023.



Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen