Cathay Pacific ketepikan bayaran tempahan semula, ubah laluan untuk Malaysia sempena PRU14


Looi Sue-Chern

Semua rakyat Malaysia yang menempah tiket dengan Cathay Pacific dan Cathay Dragon pada tarikh pembuangan undi boleh menukar tarikh atau laluan untuk semua jenis tiket tanpa dikenakan bayaran denda. – Gambar AFP, 28 Mac, 2018.

CATHAY Pacific mengetepikan bayaran tempahan semula atau penukaran laluan untuk penerbangannya sempena Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Menurut notis dikeluarkan syarikat penerbangan itu dalam laman sesawangnya, pengetepian itu untuk semua penerbangan Cathay Pacific dan Cathay Dragon yang dikeluarkan di Malaysia.

Pengetepian bayaran itu bagaimanapun hanya tertakluk jika tarikh perjalanan jatuh pada tarikh pembuangan undi, akan diberikan kepada penumpang warganegara Malaysia tanpa mengira jenis tambang.

Syarikat itu mengatakan hanya satu penukaran dibenarkan untuk semua jenis tiket termasuklah jenis tiket yang tidak boleh menukar tarikh.

Perubahan tiket itu juga perlu dilakukan dalam tempoh tujuh hari daripada PRU14 diumumkan, dan penumpang dibenarkan menangguhkan tarikh perjalanan mereka sehingga dua bulan daripada tarikh asal perjalanan.

Bagaimanapun, pengetepian itu tidak tertakluk kepada perbezaan cukai atau tambang jika tarikh baru jatuh atas musim sibuk atau jenis kelas penerbangan yang lebih tinggi. Bayaran dalam kes tersebut akan dikenakan seperti biasa. – 28 Mac, 2018.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen