Hati Salah hancur, Liverpool gagal ke Liga Juara-Juara


Prestasi Liverpool menjunam teruk musim ini selepas begitu hampir untuk meraih empat kejuaraan musim lalu. – Gambar AFP, 26 Mei, 2023.

MOHAMED Salah berkata “tiada alasan” selepas Liverpool gagal melayakkan diri ke Liga Juara-Juara, buat kali pertama dalam tempoh tujuh musim, selepas Manchester United mengesahkan kedudukan dalam kelompok empat teratas Liga Perdana Inggeris.

Peluang pasukan Liverpool kendalian Jurgen Klopp tertutup selepas kemenangan Manchester United terhadap Chelsea 4-1 di Old Trafford.

Manchester United akan menyertai juara liga, Manchester City, Arsenal dan Newcastle untuk bersaing dalam kelompok elit Eropah musim depan.

Prestasi Liverpool menjunam teruk musim ini selepas begitu hampir untuk meraih empat kejuaraan musim lalu.

Kebangkitan di akhir musim ini tidak mencukupi buat Salah dan rakan sepasukan, 10 perlawanan tanpa kalah sekadar memberikan mereka tempat kelima dan saingan Liga Europa.

“Saya amat kecewa. Tiada alasan untuk ini. Kami mempunyai segala yang diperlukan untuk layak ke Liga Juara-Juara musim depan tetapi gagal.

“Saya minta maaf, tetapi terlalu awal untuk memberikan kenyataan positif. Kami kecewakan anda, dan diri kami sendiri kecewa,” kata Salah yang menjaringkan 30 gol dalam semua pertandingan musim ini.

Musim depan Liverpool tidak akan bersaing di Liga Juara-Juara Eropah buat pertama kali sejak Salah menyertai kelab itu pada 2017.

Bagaimanapun bintang Mesir itu menamatkan spekulasi berkenaan masa depannya di Anfield dengan menandatangani kontrak baharu untuk tiga tahun pada tahun lalu. – AFP, 26 Mei, 2023.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen