Fifa tubuh badan perundingan baharu urusan ejen bola sepak


Ketua Undang-undang Fifa Emilio Garcia Silvero berkata kumpulan kerja ejen yang terdiri 18 wakil dari seluruh dunia itu merupakan inisiatif utama yang akan membolehkan meneruskan dialog membina dengan organisasi ejen di seluruh dunia. – Gambar Twitter, 7 Februari, 2023.

BADAN induk bola sepak Fifa semalam menubuhkan kumpulan kerja untuk ejen bola sepak yang akan berperanan sebagai badan perundingan tetap berhubung urusan ejen sukan berkenaan.

Persekutuan bola sepak itu baru-baru ini meluluskan peraturan baharu yang bertujuan untuk mewujudkan sistem perpindahan bola sepak yang lebih adil dan telus termasuk sistem pelesenan mandatori, larangan berbilang perwakilan untuk mengelak konflik kepentingan dan mengenakan had yuran ejen, lapor Agensi Akhbar Jerman (dpa). 

Kumpulan kerja ejen yang terdiri 18 wakil dari seluruh dunia itu merupakan inisiatif utama yang akan membolehkan meneruskan dialog membina dengan organisasi ejen di seluruh dunia mengenai pelaksanaan rangka kerja baharu dan sebarang perubahan yang berpotensi pada masa hadapan, kata ketua undang-undang Fifa Emilio Garcia Silvero. – Bernama, 7 Februari, 2023.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen