Pakatan ikrar tepati 10 janji dalam tempoh 100 hari ambil alih Putrajaya


Kamles Kumar

PAKATAN Harapan (PH) yakin dapat melaksanakan 10 janji dalam tempoh 100 hari jika berjaya membentuk kerajaan selepas Pilihan Raya Umum ke-14. – Gambar fail The Malaysian Insight, 7 Mac, 2018.

PAKATAN Harapan (PH) yakin dapat melaksanakan 10 janji dalam tempoh 100 hari jika berjaya membentuk kerajaan selepas Pilihan Raya Umum ke-14.

Dalam manisfesto yang akan dilancarkan tidak lama lagi itu, PH menyenaraikan beberapa langkah antara lain menyentuh mengenai ekonomi rakyat selain reformasi institusi dan dasar.

“Buku Harapan” oleh PH, yang dijadualkan akan diumumkan esok, terbahagi kepada 5 perkara utama iaitu; mengurangkan kos sara hidup rakyat, reformasi institusi dan dasar, memacu ekonomi kukuh, mengembalikan hak rakyat Sabah dan Sarawak seperti yang termaktub dalam Perjanjian Malaysia 1963 dan mewujudkan Malaysia yang inklusif dan moderat.

5 janji khas juga disenaraikan untuk golongan tertentu, termasuk peneroka Felda, masyarakat India, kaum wanita, orang muda, dan warga tua.

Untuk Felda pula, PH berjanji akan menyelesaikan skandal yang menyelubungi agensi itu serta mencari jalan untuk memodenkan dan meningkatkan tahap Felda.

Manifesto berkenaan juga antara lain menyentuh mengenai penghapusan PTPTN, mengurangkan harga kereta, reformasi institusi dan mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC). – 7 Mac, 2018.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen


  • xperlu aku rasa nk pegang kerajaan baru nk buat janji ke apa. 10 je pon. takkan tu pon kena tunggu jadi kerajaan baru boleh laksanakan?? apakah??

    Dimuat naik 6 tahun yang lalu oleh Amera amani · Ulasan