Shahidan beri bayangan digugurkan PRU15


Dalam satu catatan di Facebook malam ini penyandang kerusi Parlimen Arau Shahidan Kassim memberi bayangan beliau digugurkan daripada senarai calon BN yang akan bertanding pada

PENYANDANG kerusi Parlimen Arau Shahidan Kassim memberi bayangan beliau digugurkan daripada senarai calon Barisan Nasional (BN) yang akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Dalam satu catatan di Facebook malam ini Shahidan memaklumkan semua bilik gerakan Barisan Nasional (BN) di kawasan itu ditutup dengan semua bendera parti diturunkan.

“Malam ini malam kesedihan yang teramat sangat.

“Semua bilik gerakan BN di parlimen Arau telah ditutup dan bendera telah diturunkan. Kali pertama dalam sejarah,” tulisnya.

The Malaysian Insight sedang menghubungi Shahidan untuk mendapatkan komen beliau.

Pengumuman menteri Wilayah Persekutuan itu tatkala timbul desas desus mengatakan mereka yang dianggap tidak sehaluan dengan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi akan digugurkan sebagai calon pada PRU15.

Antara yang disebut-sebut bakal digugurkan adalah Pengerusi Perhubungan Umno Selangor Noh Omar, penyandang Parlimen Pasir SalakTajuddin Abdul Rahman, Adham Baba (Parlimen Tenggara) dan Halimah Mohamed Sadique (Kota Tinggi).

BN dijangka umum senarai calon yang bertanding pada PRU15 esok.

Shahidan, 71, pertama kali menyandang kerusi Parlimen Arau sejak 1986, dan menjadi menteri besar Perlis dari 1995 hingga 2008.

Beliau dilantik sebagai menteri Wilayah Persekutuan dalam kerajaan pimpinan Ismail Sabri Yaakob sejak 2021 dan dilihat antara penyokong kuat perdana menteri itu.

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan hari pengundian bagi PRU15 pada 19 November, penamaan calon 5 November dan pengundian awal pada 15 November ini. – 31 Oktober, 2022.     


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen