Najib kata BN kongsi kejayaan, bukan kongsi kemiskinan


Najib berkata kejayaan negara menguruskan pentadbiran dan ekonomi negara dengan baik membolehkan kerajaan mengagihkan hasilnya kepada rakyat tanpa mengira kaum bagi meningkatkan lagi taraf hidup mereka. – Gambar The Malaysian Insight oleh Najjua Zulkefli, 14 Februari, 2018.

KERAJAAN Barisan Nasional (BN) sentiasa berkongsi kejayaan serta kekayaan dengan rakyat dan bukannya kemiskinan atau penderitaan seperti yang dialami oleh rakyat di sesetengah negara, kata Perdana Menteri Najib Razak.

Najib berkata kejayaan negara menguruskan pentadbiran dan ekonomi negara dengan baik membolehkan kerajaan mengagihkan hasilnya kepada rakyat tanpa mengira kaum bagi meningkatkan lagi taraf hidup mereka.

“Itu bukan bermakna negara tidak mempunyai orang miskin, namun jika tidak mempunyai pendapatan yang semakin meningkat, rakyat akan terpaksa berkongsi kemiskinan… Alhamdulillah pendapatan negara kita semakin meningkat.

“Pertumbuhan ekonomi Malaysia pada suku keempat tahun lepas mencecah 5.9% menjadikan kedudukan ekonomi negara antara yang tertinggi di dunia, kalau orang kata Malaysia negara bankrap, perlu diselamatkan atau Save Malaysia, maka itu adalah penipuan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di Majlis Kongsi Kasih bersempena Perayaan Tahun Baharu Cina 2018 di Dewan Konvensyen Sultan Ahmad Shah di Pekan hari ini. – Bernama, 14 Februari, 2018.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen


  • Bn kongsi tp mo1 curi

    Dimuat naik 6 tahun yang lalu oleh Leslie Chan · Ulasan