Ditolak jadi calon PRN Melaka, Norhizam tunggu keputusan Pakatan


Norhizam Hassan Baktee antara empat Adun yang menarik sokongan terhadap kepimpinan Ketua Menteri Melaka Sulaiman Md Ali hingga menyebabkan PRN diadakan. – Gambar fail The Malaysian Insight, 20 Oktober, 2021.

BEKAS Adun Pengkalan Batu Norhizam Hassan Baktee berkata keputusan sama ada beliau dicalonkan atau tidak pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka bergantung kepada keputusan bersama Pakatan Harapan (PH) kelak.

Beliau berkata kenyataan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dalam laman Facebook pemimpin parti itu hari ini  yang menolak beliau  sebagai calon PH pada PRN itu adalah pendapat parti itu (DAP) semata-mata.

“Itu hanya pendapat DAP, kita nantikan keputusan PH,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), Norhizam yang bertanding atas tiket DAP, menewaskan calon Barisan Nasional (BN) Chua Lian Chye dan calon PAS, Ramli Dalip dengan majoriti 2,756 undi.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan tarikh mengundi PRN Melaka pada 20 November manakala penamaan calon pada 8 November dan undi awal 16 November.

PRN Melaka diadakan susulan pembubaran DUN Melaka pada 4 Oktober lepas susulan empat Adun menarik sokongan terhadap kepimpinan Ketua Menteri Melaka Sulaiman Md Ali.

Empat bekas Adun berkenaan ialah Norhizam, Idris Haron (BN-Sungai Udang), Nor Azman Hassan (BN-Pantai Kundor) dan Noor Effandi Ahmad (Bersatu-Telok Mas). – Bernama, 20 Oktober, 2021.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen