Bekalan air di Lembah Klang pulih berperingkat mulai petang ini


Air Selangor akan terus menggerakkan bekalan air alternatif ke premis kritikal seperti hospital, pusat dialisis, PKRC dan PPV. – Gambar fail The Malaysian Insight, 14 Oktober, 2021.

PENGGUNA di Selangor dan Kuala Lumpur akan mendapat semula bekalan air secara berperingkat mulai jam 5 petang hari ini, kata Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor).

Pengendali air itu berkata kerja naik taraf dan penyelenggaraan bagi aset kritikal di loji rawatan air Fasa 1 Sungai Selangor (LRA SSP1) sudah selesai awal pagi ini dan pada pukul 6 pagi, sistem rawatan di loji tersebut sudah stabil.

Ketua komunikasi korporat bagi Air Selangor, Elina Baseri berkata dalam satu kenyataan yang bekalan air sudah diagihkan ke sistem pengagihan.

Beliau berkata pemulihan di kawasan terjejas akan berbeza bergantung kepada jarak tempat pengguna dan tekanan air dalam sistem pengagihan.

“Air Selangor akan terus menggerakkan bekalan air alternatif ke premis kritikal seperti hospital, pusat dialisis, pusat kuarantin dan rawatan Covid-19 (PKRC) dan pusat vaksinasi (PPV) serta untuk menguruskan pengebumian,” tambahnya.

Bagi sebarang pertanyaan, pengguna boleh merujuk ke semua saluran komunikasi rasmi Air Selangor - aplikasi Air Selangor, Facebook, Instagram, Twitter atau menghubungi Pusat Perhubungan Air Selangor di 15300. – 14 Oktober, 2021.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen