Malaysia bukan negara terkesan impak perubahan iklim, kata menteri


Menteri Alam Sekitar dan Air Tuan Ibrahim Tuan Man berkata Malaysia tidak tergolong dalam kategori negara yang terdedah kepada impak perubahan iklim yang ketara.– Gambar fail The Malaysian Insight, 7 April, 2021.

MALAYSIA tidak diundang pada Sidang Kemuncak Pemimpin Berkenaan Iklim di Amerika Syarikat (AS) pada 22 dan 23 April ini, kerana ia bukan tergolong dalam kategori negara yang terdedah kepada impak perubahan iklim yang ketara.

Menteri Alam Sekitar dan Air Tuan Ibrahim Tuan Man berkata Malaysia juga tidak termasuk dalam objektif utama persidangan itu, iaitu menggalakkan negara ekonomi besar yang secara kolektif menyumbang kepada 80 peratus gas rumah hijau (GHG), untuk meningkatkan komitmen mencapai matlamat mengekalkan pemanasan global pada tahap kenaikan suhu maksimum 1.5 darjah Celcius.


Bermula July 2018, akses bagi laporan penuh hanya untuk anda yang melanggan. Daftar sekarang dan nikmati satu (1) minggu akses percuma!

Langgan sekarang!


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen


  • Hebat sungguh menteri hijau sehingga ada keupayaan utk menghalang impak perubahan iklim ke atas Malaysia. Nampak gaya dia berjaya membawa keluar Malaysia dari bumi. Syabas menteri hijau.

    Dimuat naik 2 tahun yang lalu oleh Anak Malaysia