Hanya orang presiden boleh berucap pada PAU 2020, kata Annuar


Chan Kok Leong Mohd Farhan Darwis Diyana Ibrahim Hailey Chung Wee Kye

Annuar Musa mendakwa senarai pembahas pada Perhimpunan Agung Umno 2020 sudah ditentukan oleh presiden parti. – Gambar fail The Malaysian Insight, 27 Mac, 2021.

SENARAI pembahas pada Perhimpunan Agung Umno kali ini sudah ditentukan oleh presiden parti, dakwa bekas setiausaha agungnya Annuar Musa.

“Jurucakap yang dipilih semua sudah dibatalkan. Sudah digantikan.

“Hanya orang yang dilantik presiden boleh bercakap,” katanya di Facebook hari ini.

Ahli Parlimen Ketereh itu antara pemimpin dalam parti yang lantang mempertahankan kerjasama dengan Bersatu dan mengkritik Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi.

Katanya lagi, hanya anggota Majlis Majlis Kerja Tertinggi (MKT) yang dibenarkan membahas usul meluluskan ucapan dasar presiden.

“Matlamatnya adalah untuk endorse semua senada dan MKT luluskan ‘keputusan MKT’. Tidak boleh tidak…

“Bermakna MKT lebih tinggi dari PAU.. Walau perlembagaan parti menyatakan sebaliknya,”

Malah tentera siber dan penulis blog tertentu juga diarah untuk memburuk-burukkan mana-mana pemimpin yang tidak bersetuju dengan keputusan MKT, kata Annuar.

“Pemimpin termasuk naib presiden Ismail Sabri Yaakob, Hishammuddin Hussein, Shahidan Kassim, Noraini Ahmad dan ramai lagi terus di jadikan mangsa team PWTC.

“Walhal inilah PAU paling selamat. Keputusan semua sudah ditentukan.

“Bagi saya,saya kekal berpendirian Umno perlu memimpin penyatuan dan kesatuan orang Melayu dan parti -parti Melayu. Umno perlu bersikap terbuka dan bijaksana berunding sehingga saat akhir,” jelasnya. – 27 Mac, 2021. 


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen