Soalan-soalan tidak terjawab tentang IMAMS


Noor Azam Shairi

BATALNYA IMAMS atau Sistem Pemantauan Pengendalian Pakej Umrah, sehari selepas ia dikuatkuasakan sebagai wajib, bukanlah bermakna ceritanya habis dan selesai, dan semuanya balik kepada asal.

Ceritanya baru saja bermula, dan ceritanya nampak macam banyak pula.


Bermula July 2018, akses bagi laporan penuh hanya untuk anda yang melanggan. Daftar sekarang dan nikmati satu (1) minggu akses percuma!

Langgan sekarang!


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen


  • Dengan pembatalan sistem IMAMS, kerajaan pasti mencari alternatif lain bagi menguruskan pakej-pakej umrah supaya rakyat tidak akan tertipu lagi dengan agensi-agensi palsu yang telah menipu para jemaah yang mahu mengerjakan ibadah umrah.

    Dimuat naik 6 tahun yang lalu oleh Liyana Jamal

  • "Selebihnya, MKSU juga menetapkan harga minimum pakej ekonomi umrah 12 hari 10 malam ialah RM4,900, menjadikan mana-mana tawaran yang lebih rendah daripada itu boleh dianggap sebagai penipuan."

    Masalahnya ada dr mereka mengaku jd org tengah mengutip bg oihak penganjur umrah berlesen taoi wang nya tak sampai ke penganjur umrah..ini banyak yang berlaku..jadi selain dari penganjur umrah nerlesen.meteka yang menjagi salss bagi penganjyr umrah juga harus berdaftar dengan agensi ..ibi.bagi memastikan hanya mereka yang layaqk saja boleh mengutip bg penganjur umrah spt amil zakat..

    Dimuat naik 6 tahun yang lalu oleh Ujang Mohd