Allah yang tetapkan harga barang, kata menteri Umno


Radzi Razak

Ahli Majlis Tertinggi Umno Hamzah Zainuddin berkata pemimpin parti itu mengikut tuntutan Nabi Muhammad agar tidak campur hak pasaran bebas. – Gambar fail The Malaysian Insight, 9 Disember, 2017.

AHLI Majlis Tertinggi Umno Hamzah Zainuddin berkata pemimpin Umno mengikut tuntutan junjungan besar umat Islam, Nabi Muhammad agar tidak mencampuri hak pasaran bebas berhubung ketetapan harga barang.

Hamzah membangkitkan perkara tersebut untuk mempertahankan tindakan kerajaan dalam menangani kenaikan harga barangan keperluan pengguna yang akan menjadi antara isu utama dalam pilihan raya umum akan datang.


Bermula July 2018, akses bagi laporan penuh hanya untuk anda yang melanggan. Daftar sekarang dan nikmati satu (1) minggu akses percuma!

Langgan sekarang!


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen


  • Dah.... takleh lagi bodoh dah. Tolong pi check up lutut. Mungkin otak ade cikit masuk air

    Dimuat naik 6 tahun yang lalu oleh Julian Chung

  • Satu pembohongan.. bila kerajaan mrngadakan gst mereka lupa utk menguruskan gst debgan se ourna dan ini diambil kesemuatan okrh

    Dimuat naik 6 tahun yang lalu oleh Ujang Mohd

    • Satu pembohongan.. bila kerajaan mrngadakan gst mereka lupa utk menguruskan gst dengan sempurna dan ini diambil kesempatan oleh oeniaga dengan menambah gst diats harga barang yang tekah dicampur dengan sst..kerajaan tahu mereka tekah membyat kesikapan taoi mereka sudah hilang arah dan membiarkan ua di.manipulasi okeh oeniaga.

      Dimuat naik 6 tahun yang lalu oleh Ujang Mohd

  • Alamak umno rekrut allah lg

    Dimuat naik 6 tahun yang lalu oleh Leslie Chan

  • Kami orang awam, memang tau harga barang2 adalah ditetap olih peniaga2 yg ingin teruskan kehidupan niaga dan bagi lifeline kpd kakitangannya.

    Kau tak tau?

    Dimuat naik 6 tahun yang lalu oleh Tanahair Ku

  • When the brain is empty blame Allah.

    Dimuat naik 6 tahun yang lalu oleh Awang Top