Mana PAS dalam senarai penerima duit 1MDB, tanya Pemuda


Sheridan Mahavera Mohd Farhan Darwis

Ketua Pemuda PAS, Khairil Nizam Khirudin berkata parti itu tiada dalam senarai penerima duit 1MDB yang didedahkan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia semalam, sekaligus menunjukkan dakwaan bahawa ia menerima RM90 juta dari Umno menjelang Pilihan Raya Umum Ke-14 tidak benar. – Gambar The Malaysian Insight oleh Afif Abd Halim, 22 Jun, 2019.

PAS menuntut Pakatan Harapan meminta maaf kerana parti Islam itu tiada dalam senarai penerima duit 1MDB yang didedahkan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam.

SPRM semalam mengumumkan sudah memfailkan permohonan ke atas 41 individu, pertubuhan dan syarikat yang didakwa menerima wang yang diseleweng dari 1MDB. Wang tersebut didakwa dipindahkan dari akaun AmBank bekas perdana menteri Najib Razak. 

Ketua Pemuda, Khairil Nizam Khirudin berkata senarai yang didedahkan oleh SRPM itu langsung tiada kaitan dengan PAS, sekaligus mengesahkan kenyataan bekas pesuruhjaya SPRM Shukri Abdull pada Februari bahawa parti tersebut tidak menerima dana 1MDB.

Shukri ketika berkata tiada bukti menunjukkan PAS menerima RM90 juta dari Umno menjelang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

“Menteri dalam kerajaan, yang sebar pembohongan ini, mesti mohon maaf pada PAS. Ini yang digunakan untuk buruk-burukka PAS pada PRU14,” kata Khairil yang ditemui pada Muktamar Tahunan PAS kali ke-16 di Kuantan, hari ini. – 22 Jun, 2019.     

Berita penuh di sini.    


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen