Rakyat Malaysia sertai himpunan solidariti kedamaian


Alfian Z.M. Tahir

Perhimpuanan aman itu diadakan susulan tragedi berdarah serangan pengganas di dua masjid berasingan di Christchurch, New Zealand, 15 Mac lepas. – Gambar The Malaysian Insight oleh Nazir Sufari, 23 Mac, 2019.

SEKITAR 300 peserta menyertai Perhimpunan Solidariti Kedamaian, perhimpunan yang dianjurkan untuk menyemai perpaduan dalam kalangan rakyat negara ini.

Perhimpunan aman itu diadakan susulan tragedi berdarah serangan pengganas di dua masjid berasingan di Christchurch, New Zealand, 15 Mac lepas.

Kebanyakan peserta yang berpakaian putih mula mula berkumpul di depan pusat membeli-belah Sogo seawal 6.40 pagi sebelum bergerak ke Dataran Merdeka pada pukul 8.00 pagi.

Beberapa pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan (PH) termasuk Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mujahid Yusof Rawa, Menteri Wilayah Persekutuan Khalid Abdul Samad dan Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad kelihatan.

Perserta perhimpunan itu membawa bendera Malaysia dan sepanduk mengenai keamanan dan solidariti bagi mangsa pembunuhan di Christchurch. – 23 Mac, 2019.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen