Tiga remaja cetus kekecohan Nothing to Hide 2.0 direman empat hari


Muzliza Mustafa

Salah seorang suspek yang ditahan bagi siasatan kekecohan forum “Nothing to Hide 2.0” dibawa ke mahkamah hari ini. – Gambar The Malaysian Insight oleh Seth Akmal, 14 Ogos, 2017.

TIGA remaja yang ditahan kerana didakwa mencetuskan rusuhan pada forum “Nothing to Hide 2.0” di Shah Alam semalam direman empat hari bagi membantu siasatan polis.

Suspek berusia 17, 18 dan 19 tahun itu disiasat mengikut Akta Perhimpunan Aman, merusuh dan memiliki bahan letupan serta senjata berbahaya.

Polis terdahulu memohon untuk menahan reman mereka selama seminggu tetapi Majistret Raja Noor Adilla Raja Mahyaldin menetapkan semua suspek dibenarkan reman untuk empat hari.

Suspek tiba di Kompleks Mahkamah Shah Alam kira-kira jam 11 pagi dan dibawa meninggalkan mahkamah pada 1.30 petang tadi.

Sumber berkata ibu bapa suspek sudah dimaklumkan tetapi tiada sesiapa yang hadir pagi ini di mahkamah.

Difahamkan polis dijangka menahan beberapa suspek lagi yang terbabit dalam insiden membaling kasut dan serangan suar di forum itu.

Ketua Pemuda Bersatu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman sebelum ini menafikan tiga remaja berkenaan ahli partinya, berdasarkan semakan rekod keahlian parti, dan mendakwa mereka diupah untuk menyamar sebagai ahli Bersatu. – 14 Ogos, 2017.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen