Surat tular risiko culik usaha sekolah sebagai peringatan, kata polis


Pemangku Ketua Polis Daerah Gombak Supt Noor Ariffin Mohamad Nasir berkata surat tersebut merupakan inisiatif pihak sekolah terbabit dan sekolah itu juga mengesahkan tiada sebarang kejadian culik berlaku. – Gambar fail The Malaysian Insight, 28 September, 2022.

SURAT tular di media sosial bertajuk makluman risiko culik dari sebuah sekolah di Batu Caves, di Kuala Lumpur, merupakan inisiatif sebagai peringatan dan langkah-langkah keselamatan yang perlu diambil bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku.

Pemangku Ketua Polis Daerah Gombak Supt Noor Ariffin Mohamad Nasir berkata pihaknya mengesan surat berkenaan pada 4.50 petang semalam, yang ditulis Penolong Kanan Pentadbiran Sekolah Kebangsaan Taman Samudra kepada ibu bapa dan penjaga sekolah.

Beliau berkata surat tersebut merupakan inisiatif pihak sekolah terbabit dan sekolah itu juga mengesahkan tiada sebarang kejadian culik berlaku.

“Polis mengesahkan telah menerima dua laporan setelah tularnya surat tersebut daripada ibu bapa dan penjaga murid melibatkan dua sekolah yang berbeza di daerah Gombak tentang kejadian ini.

“Siasatan terperinci juga sedang dijalankan pihak polis bagi mengesahkan kesahihan kejadian yang didakwa pengadu sebagai ‘cubaan culik’,” katanya dalam kenyataan di Kuala Lumpur hari ini.

Beliau menasihati orang ramai supaya tidak membuat sebarang spekulasi atau menyebarkan berita yang tidak sahih yang boleh menggugat ketenteraman awam. – Bernama, 28 September, 2022.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen