Projek HSR ditangguhkan, bukan batal, kata Dr Mahathir


Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad mengakui negara akan mendapat manfaat daripada projek Kereta Api Laju Kuala Lumpur-Singapura tetapi ia tidak mampu dilaksanakan buat masa ini. – Gambar fail The Malaysian Insight, 12 Jun, 2018.

PERDANA Menteri Dr Mahathir Mohamad berkata beliau hanya menangguhkan projek Kereta Api Laju Kuala Lumpur-Singapura (HSR) dengan Singapura, bertentangan dengan pendirian keras sebelum ini untuk membatalkan perjanjian selepas mengakui Malaysia akan mendapat manfaat daripada projek itu, ketika temu ramah dengan Nikkei Asian Review Jepun.

“Akan ada keperluan untuk kereta api berkelajuan tinggi di masa depan, mungkin melalui Semenanjung. Tetapi kita tidak mampu buat masa ini,” katanya.


Bermula July 2018, akses bagi laporan penuh hanya untuk anda yang melanggan. Daftar sekarang dan nikmati satu (1) minggu akses percuma!

Langgan sekarang!


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen


  • Akan ada keperluan untuk kereta api berkelajuan tinggi di masa depan, mungkin melalui Semenanjung. Tetapi negara kita tidak mampu buat masa ini kerana melibatkan kos yang tinggi dan pelbagai aspek perlu dilihat dan disebabkan itu pihak kerajaan menangguh projek berkenaan.

    Dimuat naik 5 tahun yang lalu oleh Amera amani