Kerajaan setuju dengan perolehan vaksin Covid, kata Khairy


Bekas menteri kesihatan Khairy Jamaluddin berkata kerajaan meluluskan semua perolehan vaksin Covid-19 dan ia disahkan oleh Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara.– Gambar fail The Malaysian Insight, 8 Februari 2023.

KERAJAAN meluluskan semua perolehan vaksin Covid-19, malah ia disahkan oleh Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) yang meneliti perkara itu, kata bekas menteri kesihatan Khairy Jamaluddin.

Dalam satu kenyataan yang diberikan kepada The Star hari ini, beliau mengesahkan bahawa pandangan semua agensi kerajaan diambil kira.

“Semua perolehan vaksin dibuat dengan kelulusan kabinet dan perbendaharaan, dengan mengambil kira pandangan daripada semua agensi.

“Perolehan adalah wajar. Ini disahkan oleh PAC yang menyiasat perkara itu,” katanya.

Khairy menambah, beliau yakin dapat menjawab sebarang soalan yang dibangkitkan oleh pembentangan kertas putih pada sidang Parlimen akan datang.

Awal hari ini, Perdana Menteri Anwar Ibrahim berkata perolehan vaksin tidak melalui proses sewajarnya.

Beliau menambah bahawa penemuan itu akan didedahkan dalam kertas putih.

Dr Adham Baba adalah menteri kesihatan ketika itu dari 2020 hingga Ogos 2021. Selepas itu, Khairy mengambil alih peranan itu dan memegangnya sehingga pilihan raya umum lalu. – 8 Februari 2023.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen