Perhimpunan agung Pejuang nilai hala tuju parti pasca PRU15


Perhimpunan Agung kali kedua Pejuang bermula hari ini hingga esok di Unicorn Hotel, Seri Kembangan, Selangor. – Gambar fail The Malaysian Insight, 13 Januari 2023.

PERHIMPUNAN Agung kali kedua Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) yang bermula hari ini hingga esok akan menilai semula hala tuju parti berkenaan pasca Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Ketua Penerangan Pejuang Rafique Rashid berkata ucapan dasar presiden parti, Mukhriz Mahathir esok akan menjadi kayu pengukur kepada penstrukturan semula barisan kepimpinan Pejuang serta membuka ruang idea baharu bagi menyambung legasi perjuangan Dr Mahathir Mohamad.

“Kesemua perwakilan yang hadir juga dijangka akan membahaskan usul bagi menentukan dasar dan hala tuju Pejuang berkenaan gabungan atau kerjasama dengan parti-parti politik atau pihak-pihak lain sewaktu menghadapi senario ketidaktentuan politik,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Perhimpunan Agung Pejuang yang berlangsung di Unicorn Hotel, Seri Kembangan, Selangor dimulakan dengan Perhimpunan Agung Pejuanita, diikuti Perhimpunan Agung Pejuang Muda dan Pejuanita Muda hari ini melibatkan perwakilan seluruh negara.

Pada PRU15, parti Pejuang yang ditubuhkan bekas perdana menteri keempat dan ketujuh Dr Mahathir Mohamad gagal memenangi sebarang kerusi Parlimen yang ditandingi. – Bernama, 13 Januari 2023.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen