PAS gabung BN cuma pandangan Taki, kata Majlis Syura


Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata sebarang bentuk hubungan antara PAS dan parti-parti yang lain mesti diputuskan oleh mereka. – Gambar fail The Malaysian Insight, 15 November, 2022.

SEBARANG bentuk hubungan antara PAS dan parti-parti yang lain mesti diputuskan oleh Majlis Syura Ulama PAS, kata setiausaha majlis syura itu Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh.

Beliau berkata Majlis Syura Ulama PAS melihat andaian parti itu mungkin bergabung dengan Barisan Nasional (BN) jika tidak mendapat majoriti mudah pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) adalah sekadar pandangan peribadi Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan.

“Itu adalah andaian peribadi beliau dan tidak ada sebarang keputusan PAS mahupun Perikatan Nasional (PN),” katanya kepada pemberita di Kota Bharu hari ini serta menyifatkan pandangan yang dibuat oleh Takiyuddin itu adalah perkara biasa dalam parti.

Takiyuddin sebelum ini dilaporkan berkata pendirian PAS jika diminta untuk bergabung parti itu akan memilih BN dan tidak akan sesekali bergabung dengan Pakatan Harapan (PH) atau mana-mana parti komponen PH. – Bernama, 15 November 2022.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen