Putrajaya harap Indonesia tidak bekukan amah, kata TPM


Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi berkata beliau akan bertemu dengan Menteri Tenaga Kerja Indonesia, Hanif Dhakiri bagi merundingkan semula antara lain soal keselamatan pembantu rumah republik itu di negara ini. – Gambar The Malaysian Insight oleh Nazir Sufari, 17 Februari, 2018.

PUTRAJAYA berharap Jakarta tidak meneruskan cadangan menghentikan penghantaran pembantu rumah Indonesia ke Malaysia susulan kes seorang amah mati didera majikannya di Pulau Pinang, baru-baru ini, lapor Utusan Online.

Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi berkata beliau akan bertemu dengan Menteri di KementerianTenaga Kerja Indonesia, Hanif Dhakiri bagi merundingkan semula antara lain soal keselamatan pembantu rumah republik itu di negara ini.


Bermula July 2018, akses bagi laporan penuh hanya untuk anda yang melanggan. Daftar sekarang dan nikmati satu (1) minggu akses percuma!

Langgan sekarang!


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen


  • tindakan yg berlaku ke atas adelina adalah sgt kejam dan tak berperikemanusiaan. keadilan harus ditegakkan supaya kes seperti ini tak akan berulang lg. indonesia harus meletakkan kepercayaan pd pihak berkuasa malaysia utk menyelesaikan isu ni

    Dimuat naik 6 tahun yang lalu oleh Amera amani