Ekonomi Malaysia kembali ke landasan lebih kukuh pada suku pertama 2022, kata Mustapa


Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Ekonomi) Mustapa Mohamed berkata FDI merekodkan aliran masuk bersih lebih tinggi meningkat hampir tiga kali ganda kepada RM24.4 bilion berbanding RM8.5 bilion pada suku pertama 2021. – Gambar fail The Malaysian Insight, 13 Mei, 2022.

EKONOMI Malaysia kembali ke landasan yang lebih kukuh pada suku pertama 2022 apabila Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) negara mencatatkan pertumbuhan 5 peratus, angka yang jauh lebih baik daripada jangkaan kebanyakan agensi penganalisis ekonomi.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Ekonomi) Mustapa Mohamed berkata antara petunjuk yang mencatat pencapaian lebih baik termasuklah pelaburan langsung asing (FDI) yang merekodkan aliran masuk bersih lebih tinggi meningkat hampir tiga kali ganda kepada RM24.4 bilion berbanding RM8.5 bilion pada suku pertama 2021 dan kira-kira separuh daripada RM48.1 bilion bagi keseluruhan tahun 2021.


Bermula July 2018, akses bagi laporan penuh hanya untuk anda yang melanggan. Daftar sekarang dan nikmati satu (1) minggu akses percuma!

Langgan sekarang!


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen