Premis makanan dibenar beroperasi sehingga 6 pagi sepanjang Ramadan, kata Ismail


Kerajaan membenarkan premis makanan dibuka sehingga jam 6 pagi sepanjang Ramadan ini bagi membolehkan orang ramai mendapatkan makanan untuk bersahur. – Gambar fail The Malaysian Insight, 12 April, 2021.

KERAJAAN membenarkan semua restoran, warung, gerai, kedai makan termasuk “coffee house” di dalam hotel serta kedai makanan segera dan perkhidmatan penghantaran di negeri-negeri dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Bersyarat dan PKP Pemulihan beroperasi sehingga pukul 6 pagi sepanjang bulan Ramadan ini.

Menteri Kanan (Kluster Keselamatan) Ismail Sabri Yaakob berkata kebenaran itu diberikan bagi membolehkan orang ramai terutama golongan bujang mendapatkan makanan untuk bersahur. 

Bagaimanapun, katanya bagi premis makanan di dalam kompleks beli belah atau pasar raya, ia tertakluk kepada waktu operasi bangunan tersebut 

“Kerajaan dapat pelbagai permohonan daripada rakyat untuk beli makanan terutama melibatkan warga bujang. Sebelum ini operasi di kedai makan atau warung dihadkan sehingga 12 tengah malam atau mengikut syarat lesen yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa tempatan. 

Ini bermakna kedai makanan boleh teruskan operasi sehingga waktu sahur dan orang ramai boleh bungkus makanan atau makan di kedai yang dibuka,” katanya dalam sidang media mengenai perkembangan PKP di sini hari ini. – Bernama, 12 April, 2021.

MENYUSUL


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen