Nasihat Agong, bantuan rakyat punca tak bangun belah bahagi, kata Kit Siang


Lim Kit Siang berkata pembangkang tidak menyokong undi belah bahagi diadakan kerana mengikut nasihat Agong dan butiran bantuan rakyat diumumkan menteri semalam. – Gambar fail The Malaysian Insight, 27 November, 2020.

PEMBANGKANG tidak menyokong undi belah bahagi semalam kerana nasihat Yang Di Pertuan Agong dan butiran bantuan rakyat terbaru diumumkan Menteri Kewangan Tengku Zafrul Abdul Aziz, kata Lim Kit Siang.

“Saya langsung tak tahu tentang keputusan saat akhir dibuat Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim untuk tidak mendesak undi belah bahagi walaupun saya boleh simpulkan sebabnya (berbuat demikian), pertamanya, nasihat Yang Di Pertuan Agong supaya ahli Parlimen menyokong Belanjawan 2021 dan keduanya, ucapan penggulungan Menteri Kewangan Tengku Zafrul Abdul Aziz di mana beliau mengumumkan bantuan tambahan untuk belanjawan,” kata veteran DAP itu dalam kenyataan hari ini.


Bermula July 2018, akses bagi laporan penuh hanya untuk anda yang melanggan. Daftar sekarang dan nikmati satu (1) minggu akses percuma!

Langgan sekarang!


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen