Subway Beijing dilengkapi AED


Mengikut jadual, selain dipasang di beberapa stesen utama termasuk Xidan, AED  dijangka disediakan di semua stesen subway di bandar ini menjelang penghujung 2022. – Gambar EPA, 28 Oktober, 2020. 

AUTOMATED External Defibrillator (AED), mesin penyelamat kecemasan kardium terhenti mula dipasang di stesen-stesen subway Beijing, semalam.

Pengarah Jabatan Latihan Pusat Penyelamatan Kecemasan Beijing, Chen Zhi menjelaskan ia berfungsi mengesan degupan jantung tidak normal dan seterusnya akan memberikan defibrilasi elektrik kepada pesakit.

Ketika memberikan latihan kepada kakitangan di stesen subway Xidan pagi semalam, beliau berkata orang awam yang tidak mempunyai pengetahun dan pengalaman perubatan boleh menggunakan mesin ini berpandukan arahan tertera.

Tambah Chen, penyelamatan kecemasan sebaik-baiknya dilakukan dalam tempoh empat minit, dan tidak boleh terlewat 10 minit selain memberitahu kadar kejayaan penyelamatan meningkat 10 peratus jika dilakukan satu minit lebih awal.

Chen berkata, kesedaran dan pengetahun dalam penyelamatan kecemasan perlu diperluaskan kepada orang awam sekali gus mewujudkan dan menyempurnakan sistem penyelamatan kecemasan sosial.

Mengikut jadual, selain dipasang di beberapa stesen utama termasuk Xidan, AED  dijangka disediakan di semua stesen subway di bandar ini menjelang penghujung 2022.

Menurut rancangan, lebih 80 peratus kakitangan akan menerima latihan persediaan AED dan seterusnya menerima sijil latihan kursus berkenaan. – Bernama, 28 Oktober, 2020. 


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen