IPT disaran tangguh kemasukan pelajar dari zon merah


Menteri Pengajian Tinggi Noraini Ahmad berkata proses pendaftaran dan pembelajaran bagi pelajar dari zon merah boleh dilakukan secara dalam talian. – Gambar fail The Malaysian Insight, 27 September, 2020.

KEMENTERIAN Pengajian Tinggi menyarankan semua institusi pengajian tinggi (IPT) menangguhkan pendaftaran kemasukan pelajar baharu dan lama dari kawasan zon merah secara bersemuka di kampus masing-masing yang dijadualkan bermula Oktober ini.

Menteri Pengajian Tinggi Noraini Ahmad berkata sebaliknya, proses pendaftaran dan pembelajaran bagi kumpulan pelajar terbabit boleh dilakukan secara dalam talian.

“Para pelajar boleh pulang ke kampus masing-masing mengikut prosedur operasi standard (SOP) sedia ada setelah keadaan kembali pulih,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Bagi pelajar yang bukan dari kawasan zon merah, kemasukan ke IPT kekal mengikut kalendar akademik IPT masing-masing.

Noraini turut menasihati pelajar agar mengamalkan langkah pencegahan Covid-19 ketika berada di kampus masing-masing sekalipun semua IPT telah diarah memastikan pelaksanaan aktiviti akademik di kampus mematuhi sepenuhnya SOP yang ditetapkan. – Bernama, 27 September, 2020.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen