Bersatu Sabah nafi Adun kembali ke Umno


KETUA Penerangan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Sabah Khairul Firdaus Akhbar hari ini menafikan dakwaan mengenai beberapa Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Sabah daripada Bersatu akan kembali kepada Umno.

Beliau berkata berita khabar angin itu diciptakan oleh mereka yang tidak suka dengan kehadiran Bersatu di Sabah dan berniat untuk melaga-lagakan parti gabungan dalam kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Katanya semua Ahli Parlimen dan Adun Bersatu Sabah berdiri teguh dibawah kepimpinan Hajiji Noor selaku Ketua Badan Pimpinan Bersatu Sabah.

“Objektif utama Bersatu di Sabah adalah memastikan perjuangan rakyat dari segi pembangunan kemasyarakatan dan negeri dapat dirancakkan lagi dengan pelantikan Datuk Seri Ronald Kiandee sebagai Pengerusi Majlis Tindakan Pembangunan Negeri Sabah merangkap Menteri Pertanian dan Industri Makanan,” katanya dalam kenyataan, di Kota Kinabalu.

Khairul Firdaus berkata pelantikan itu juga akan dapat memfokuskan kepimpinan Bersatu Sabah dengan tanggungjawab besar untuk dilaksanakan bagi pembangunan negeri ini.

Katanya, dibawah kerajaan PN pimpinan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin bersama barisan kabinet dan kakitangan kerajaan telah menunjukkan prestasi cemerlang dalam mengekang penularan wabak Covid-19 di negara ini. 

Beliau berkata demikian bagi mengulas laporan media tempatan yang mendakwa lima Adun Bersatu di Sabah kembali ke pangkuan Umno. – Bernama, 17 Mei, 2020.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen