Dr Mahathir jumpa ahli Parlimen Bersatu di Yayasan Al-Bukhary


Mesyuarat antara lain akan membincangkan kedudukan Bersatu sama ada akan kembali menyertai semula PH. – Gambar fail The Malaysian Insight, 28 Februari, 2020.

PENGERUSI Bersatu Dr Mahathir Mohamad hari ini berada di Bangunan Yayasan Al-Bukhary, di Kuala Lumpur, dipercayai untuk bertemu dengan ahli Parlimen parti berkenaan.

Perdana menteri interim tiba di pejabatnya itu pada pukul 9.12 pagi, dengan menaiki Mercedes bernombor pendaftaran Rimau 1925, yang dilihat memasuki perkarangan bangunan itu dan diikuti beberapa buah kenderaan lain. 

Mesyuarat itu, yang difahamkan bermula pukul 10 pagi, antara lain akan membincangkan perkembangan terkini politik negara serta parti, kedudukan Bersatu sama ada akan kembali menyertai semula Pakatan Harapan (PH).

Pada Isnin, Bersatu, yang mempunyai 26 wakil rakyat daripada jumlah 222 kerusi Parlimen, mengumumkan keluar daripada gabungan PH.

Turut menjadi perhatian mengenai Bersatu adalah kemungkinan parti itu menamakan Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin sebagai calon perdana menteri baharu. – Bernama, 28 Februari, 2020.


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen