Kerajaan tumpu sektor pelancongan dalam pakej rangsangan ekonomi


Dr Wan Azizah turut menyerahkan sumbangan RM500,000 di bawah peruntukan timbalan perdana menteri untuk kerja meroboh dan membina bangunan tambahan baharu Masjid Jamek Tuan Haji Abdul Latif, Permatang Pasir. – Gambar fail The Malaysian Insight, 15 Februari, 2020.

PAKEJ rangsangan ekonomi yang akan diumumkan pada 27 Feb ini bagi mengurangkan impak ekonomi luaran susulan penularan Covid-19 di negara ini, akan memberi tumpuan kepada pembangunan pelancongan domestik.

Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata kerajaan sedang mengusahakan pakej rangsangan terbaik untuk meningkatkan sektor itu yang antara terkesan disebabkan penularan Covid-19.

“Memang kita nak fikirkan bagaimana nak buat pakej rangsangan. Kalau pelancongan domestik itu kita cuba tingkatkan. Kita nak tingkatkan pakej rangsangan kita untuk pelancongan domestik sekurang-kurangnya,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan lawatan pemantauan pelaksanaan projek di bawah peruntukan timbalan perdana menteri di Masjid Jamek Tuan Haji Abdul Latif, Permatang Pasir hari ini.

Pada majlis itu, Dr Wan Azizah turut menyerahkan sumbangan RM500,000 di bawah peruntukan timbalan perdana menteri untuk kerja meroboh dan membina bangunan tambahan baharu Masjid Jamek Tuan Haji Abdul Latif, Permatang Pasir.

Beliau berharap dengan sumbangan itu dapat memberi kemudahan kepada kariah dan jemaah masjid untuk lebih mengimarahkan masjid yang dibina pada tahun 1965 itu.

Masjid itu berdepan dengan masalah ruang solat yang terhad selain kekurangan beberapa kemudahan lain untuk melakukan aktiviti keagamaan.

Projek yang dijangka siap pada Oktober depan akan mampu menampung seramai 846 jemaah dalam satu masa berbanding hanya 739 jemaah ketika ini. – Bernama, 15 Februari, 2020. 


Daftar atau log masuk di sini untuk komen.


Komen